• Home
  • Kdo jsme
    • Naše hodnoty
    • O nás
    • Odborná způsobilost
    • Mise a vize
    • Vztahy s veřejností
    • Reference
    • Kontakty
  • Co nabízíme
  • Poradna
    • Poradna
    • Dokumenty ke stažení
  • Kariéra
    • Proč pracovat u nás
    • Diplomové práce
    • Praxe a stáže
    • Výběrová řízení
    • Zaslat životopis
  • Zákaznická sekce
    • Přání a stížnosti
    • Dotazník spokojenosti
    • Poptávka služeb
    • Objednávka newsettleru
  • Média
    • Napsali o nás
    • Fotogalerie
  • Kontakt
Přihlásit se k odběru tohoto kanálu RSS

Poradna

Nákladní (osobní) automobil nesmí do města...Změny v dopravním značení 2016

Nový rok - Nové značky! Nejde ani tak o nové značení, spíše jako o význam. To, že došlo ke zrušení většiny silnic pro motorová vozidla, ty se změnily na dálnice, se fakticky v provozu nějak neprojeví. Nicméně došlo k jedné velmi významné změně, která je opomíjena. Jedná se o značku zákaz vjezdu nákladním automobilům. Dříve platilo, že tato značka zakazovala vjezd vozidlům nad 3,5 tuny. Díky úpravě výkladu této značky, však platí také i pro vozidla lehčí váhové katagorie, čili do 3,5 tuny. Může se tedy stát, že pokud vlastníte osobní automobil s mřížkou, vedeny v techickém průkaze jako nákladní…
číst dále

Požární ochrana a kolaudace stavby.

První krok, který by měl následovat po získání nemovitosti je ujasnění jaké dokumenty a kdy budu potřebovat z problematiky požární ochrany. Stavební řízení kolaudace Ještě než se nastane tato situace bude nutné projít stavebním povolením a na HZS předložit požárně bezpečnostní řešení stavby. K tomuto dokumentu HZS vydá stanovisko.      Doklady ke stavebnímu řízení Stavební část certifikáty, prohlášení o shodě stavebních konstrukcí (požární stěny, obvodové stěny atd.), ochrana ocelových konstrukcí atesty, certifikáty, prohlášení o shodě na povrchové úpravy stavebních konstrukcí indexy šíření plamene, obytné buňky chráněné únikové cesty certifikáty, prohlášení o shodě požárních uzávěrů (dveří, vrat, rolet apod.) prohlášení o montáži…
číst dále

Archivace záznamů o školení BOZP a jiné dokumentace zaměstnance

Lhůta pro uchovávání záznamů o zákonných školeních v problematice BOP a PO není taxativně stanovena právními předpisy. Zaměstnavatelé by měli postupovat tak, aby dostatečně prokázali orgánům státní správy (např. HZS nebo OIP) nebo pojišťovnám, zaměstnancům a dalším subjektům, kteří na tom mají právní zájem, splnění požadavků právních předpisů. Tím se zaměstnavatel vyhne „důkazní nouze“ a může se zprostit odpovědnosti. Na záznamy o školení lze uplatnit pravidla platná obecně pro uchovávání pracovněprávních dokumentů. Pravidla týkající se doby uchovávání pracovněprávních dokumentů jsou roztříštěna do mnoha právních předpisů. Podívejme se na něj: Zákoník práce jejich uchovávání upravuje pouze po dobu trvání pracovního poměru. Pro…
číst dále

Způsob evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu

V nařízení vlády č.201/2010 Sb. jsou stanoveny položky, které musí obsahovat kniha úrazů, povinnosti zaměstnavatele v případě úrazu zaměstnance k němu vyslaného nebo dočasně přiděleného a v případě žádosti zaměstnance o kopii nebo výpis údajů z knihy úrazů. Zaměstnavatel vede evidenci o úrazech v knize úrazů v elektronické nebo listinné podobě. Evidence obsahuje tyto údaje: jméno, popřípadě jména, a příjmení (dále jen "jméno") úrazem postiženého zaměstnance, datum a hodinu úrazu, místo, kde k úrazu došlo, činnost, při níž k úrazu došlo, počet hodin odpracovaných bezprostředně před vznikem úrazu, celkový počet zraněných osob, druh zranění a zraněná část těla, druh úrazu, zdroj úrazu, příčiny úrazu, jména svědků úrazu,…
číst dále

Pracovní úraz na pracovní cestě

Činnost, která je předmětem pracovní cesty, je vždy plněním pracovních úkolů. Rozhodující je jak postižený prokáže vyslání na pracovní cestu, specifikaci činnosti na pracovní cestě a určený dopravní prostředek. Vedle této činnosti je třeba do rámce plnění pracovních úkolů na pracovní cestě zahrnout též jakoukoliv jinou činnost, kterou zaměstnanec v průběhu pracovní cesty vykoná na příkaz zaměstnavatele, popřípadě i činnost, kterou vykoná pro zaměstnavatele z vlastní iniciativy. Zde je nutné zdůraznit, že se jedná o činnosti, ke kterým nepotřebuje zvláštní oprávnění nebo ji nekoná proti výslovnému zákazu zaměstnavatele. Nelze však za plnění pracovních úkolů nebo úkony v přímé souvislosti s ním považovat…
číst dále

Druhy lékařských prohlídek

Lékařské prohlídky zaměstnanců Požadavky na lékařské prohlídky zaměstnanců řeší právní předpisy: zákon č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách Vyhláška č. 79/2013 Sb., o provedení některých ustanovení zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách, (vyhláška o pracovnělékařských službách a některých druzích posudkové péče) Rozdělení prohlídek Druh Účel Právní předpis Vstupní Provádí se před uzavřením pracovněprávního nebo obdobného vztahu. § 59 zákona č. 373/2011 Sb., Provádí se rovněž v případě převedení na jinou práci, pokud jde o odlišné podmínky (navýšení rizikových faktorů nejméně o jeden bez ohledu na skutečnost, zda dojde i ke změně kategorie práce). § 10 Vyhlášky č.…
číst dále

Archivace záznamů o školení BOZP

  Archivace záznamů o školení BOZP a jiné dokumentace zaměstnance Lhůta pro uchovávání záznamů o zákonných školeních v problematice BOP a PO není taxativně stanovena právními předpisy. Zaměstnavatelé by měli postupovat tak, aby dostatečně prokázali orgánům státní správy (např. HZS nebo OIP) nebo pojišťovnám, zaměstnancům a dalším subjektům, kteří na tom mají právní zájem, splnění požadavků právních předpisů. Tím se zaměstnavatel vyhne „důkazní nouze“ a může se zprostit odpovědnosti. Na záznamy o školení lze uplatnit pravidla platná obecně pro uchovávání pracovněprávních dokumentů. Pravidla týkající se doby uchovávání pracovněprávních dokumentů jsou roztříštěna do mnoha právních předpisů. Podívejme se na něj: Zákoník práce…
číst dále

Lékárničky na pracovištích

Povinnost vybavit pracoviště prostředky pro poskytnutí první pomoci, tedy i lékárničkami, vyplývá z ustanovení odstavce 1, §101 a odstavců 1 a 6, §102, zákona č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, dále jen ZP, které zní: §101 Zaměstnavatel je povinen zajistit bezpečnost a ochranu zdraví zaměstnanců při práci s ohledem na rizika možného ohrožení jejich života a zdraví, která se týkají výkonu práce (dále jen "rizika"). §102 Zaměstnavatel je povinen vytvářet bezpečné a zdraví neohrožující pracovní prostředí a pracovní podmínky vhodnou organizací bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a přijímáním opatření k předcházení rizikům. Zaměstnavatel přijímá opatření pro případ zdolávání mimořádných událostí, jako jsou…
číst dále

Poradna

Produkty a služby

  • BOZP
  • Požární ochrana
  • Ekologie
  • Akademie
  • Nahoru

Tvorba www: grafik-reklama.cz

Copyright © BT Servis 2023 All rights reserved. Custom Design by Youjoomla.com
YJSimpleGrid Joomla! Templates Framework official website
Poradna